Nieuwsbericht

BLOG

vrijdag 6 juli 2018

Wat gebeurt er achter de schermen Deel 1
Aan mij de eer om jullie een kijkje achter de schermen van StECI te geven. Voor de helderheid: ik ben Gijs en als relatiemanager betrokken bij StECI.

Mijn doel!
Kort gezegd ervoor zorgen dat ‘alles’ waar het bij StECi om draait (het beschikbaar stellen van gevalideerde examenproducten aan haar leden) op rolletjes loopt. Dit doe ik natuurlijk niet alleen, maar daarover in de komende Blog’s meer. Concreet zorg ik ervoor dat het bestuur goed geïnformeerd is. Datzelfde geldt voor de aangesloten scholen. Ook mag ik een rol spelen bij de communicatie naar iedereen die op de hoogte houden wil worden over StECI.

Hoe doe ik dat?
Door de voortgang van StECI in de gaten te houden en hierover iedereen te informeren, het bestuur knelpunten en vraagstukken voor te leggen en natuurlijk door oplossingen aan te dragen. Uiteraard ben ik betrokken bij het ontwikkelen van de nieuwsbrief. Maar ik ben ook aanwezig bij de vergaderingen van de deelnemersraad en het bestuur. En ik mag meedenken in het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten.

Saai? Nee helemaal niet! Het is hartstikke leuk om voor StECI actief te zijn.

Maar wat doe ik dan precies vraag jij je misschien af?
Misschien helpt een kijkje in werkzaamheden van de afgelopen dagen:

  • Samen met de Examenadviescommissie vergadert over de uitgangspunten van StECI als het gaat om uniforme examinering.
  • Met het Bestuur vergadert over de bedrijfsvoering, de financiële stand van zaken en de voortgang van de opleverplanning. Vooral gesproken over de invoering van een instapfee voor scholen die pas in 2019 lid willen worden!
  • Op bezoek geweest bij een potentiële deelnemer over hun deelname aan StECI. Voor een aantal opleidingen twijfelen ze of meedoen wel zinvol is. Het antwoord is natuurlijk :JA!
  • Tussendoor een groot aantal scholen gebeld over de aanlevering van examenproducten. Hoe sneller StECI daarover beschikt, hoe sneller we ze aan alle deelnemers ter beschikking kunnen stellen.
  • Deelgenomen aan een brainstormsessie om het inzichtelijk maken van onze workflow (kaders stellen, ontwikkelen, vaststellen en onderhouden en beheren) te verbeteren. Altijd leuk om na te denken over nieuwe kansen en mogelijkheden.
  • Tot slot met het projectteam StECI de taken verdeeld (ik mocht dus aftrappen met de Blog) en de nieuwsbrief opgesteld.

En toen … toen was het tijd voor de vrijdagmiddagborrel om de week af te sluiten.
O ja: mocht je iets willen weten dan kun je mij bereiken op 06-13293927 of natuurlijk via [email protected].

Bijeenkomsten

22 apr 2024 12:00 tot 12:30

Webinar Vervolg werken met flexibele instrumenten, vragen en antwoorden

Online

14 mei 2024 12:00 tot 14:30

Examenadviescommissie

Online, Teams

16 mei 2024 11:00 tot 13:30

Bestuursvergadering

Online, Teams